מחקרים רבים מצאו שהשתלת שיער מרימה את הביטחון העצמי

נשירת שיער וביטחון עצמי
נשירת שיער וביטחון עצמי

בעולם בו קיימת סגידה ליופי, החשיבות שאנו מייחסים למראה החיצוני הינה גבוהה במיוחד ולמראה אסתטי ואטרקטיבי ישנן השלכות ומשמעויות רבות.

בעידן המודרני בו הרשתות החברתיות והסלפי ממלאים תפקיד מרכזי ותופסים מקום חשוב בעולמנו, החשיבות של המראה החיצוני עולה והמודעות אליו הולכת וגדלה.

רבים נמצאים בחיפוש ובמרוץ מתמיד להשגת אידאל היופי, בין בשל השפעות סביבתיות ובין בשל רצון ומוטיבציה אישיים.

התוצאה לתופעה ולמגמה זו הינה שהמראה החיצוני משפיע על איכות חיינו, יכולתנו לקיים קשרים חברתיים, מידת ביטחוננו העצמי ומצב רוחנו.

השבת מראה שיער מלא וטבעי לחיזוק הדימוי העצמי ורוח הנעורים

אז נכון שיופי הוא לא הכל בחיים, אבל בהחלט ניתן להשקיע במראה שלנו בתבונה ולהגיע לתוצאות טובות בעזרת טיפולים אסתטיים המיושמים בטכניקות חדשניות המספקות תוצאות מעולות ומראה טבעי, צעיר וזוהר. אחד מהטיפולים האסתטיים הנפוצים והפופולריים ביותר כיום הינו השתלת שיער.

מדובר בטיפול כירורגי לכל דבר, אולם בזכות שיטות הטיפול המתקדמות, ניתן להגיע למראה שיער מלא וטבעי, ללא כאבים, ללא צלקות, ללא תופעות לוואי ובמחירים סבירים והוגנים למדי.

אין צורך במחקרים מדעיים על מנת להבין את הקשר שבין מראה חיצוני ובין ביטחון ודימוי עצמי, אך בהחלט ניתן ללמוד מהם עד כמה מידת ההשפעה של תחושה עצמית חיובית הינה רלוונטית וחיונית להיבטים של הצלחה במגוון מדדי החיים.

שאלת הדימוי העצמי מעסיקה את רובנו לאורך שלבים שונים בחיים, החל מילדות, דרך גיל ההתבגרות וגם בהיותנו בוגרים. מאפייני וסימני הגיל השונים משפיעים על מידת שביעות הרצון שלנו מעצמנו וניתן לראות כי רבים בוחרים להשקיע זמן ומשאבים במטרה להשיב לעצמם מראה צעיר, זוהר ובריא.

הסיבות לתופעת ההתקרחות והשפעותיה

אחד משינויי הגיל השכיחים ביותר הינו תופעת ההתקרחות בקרב גברים היכולה להופיע גם בגיל צעיר באופן יחסי.

מדובר בשינוי בעל השלכות כבדות משקל על הביטחון העצמי, על התחושה הכללית, על איכות החיים ועל המורל ומצב הרוח. מחקרים רבים מעידים כי גברים בעלי שיער שופע נתפסים כחזקים, בעוד גברים המתחילים להתקרח, אמנם נחשבים לאינטליגנטים, אך לאטרקטיביים ומושכים פחות.

השיקול והדאגה מדעת הסביבה עלינו הינם חשובים, אולם חשוב מכך הוא מה אנו חשים כלפי עצמנו. נשירת שיער והתקרחות יכולות לנבוע ממגוון סיבות: גנטיקה, הזדקנות, מצב הורמונלי ועוד. מחקרים שנערכו בתחום מצביעים על ירידה בהערכה העצמית ובביטחון העצמי בקרב הסובלים מנשירת שיער.

השפעת הדימוי העצמי הינה משמעותית ורלוונטית במגוון תחומי החיים ותופעת ההתקרחות נקשרת באופן כמעט אוטומטי להזדקנות וגורמת למצב בו גברים, בגיל צעיר יחסית, מאבדים את היכולת ליהנות מהאפשרויות וההזדמנויות שמאפיינות את גילם.

הקשר שבין השתלת שיער ובין רושם ראשוני וחיזוק ההערכה העצמית

מחקרים מצאו כי נשירת שיער הינה בעלת השפעה על הדימוי העצמי ובעקבות כך גם על  הרושם ראשוני שאנו יוצרים ואלה עלולים ליצור קשיים מבחינה חברתית ותעסוקתית.

השתלת שיער לביטחון עצמי
השתלת שיער לביטחון עצמי

נתונים שונים מצביעים על כך שגברים הסובלים מהתקרחות נתקלים בקושי רב יותר ליצור רושם ראשוני חיובי וזאת בשל ירידה בביטחון העצמי וביכולת התחרותיות הבאה לידי ביטוי בראיונות עבודה.

עד כאן הצגנו את ההשפעות והקשיים הנלווים לתופעת ההתקרחות, וכעת לבשורות הטובות: תופעת ההתקרחות בקרב גברים הינה שכיחה למדי ואתם אינכם מתמודדים לבד עם הבעיה וחשוב מכך, ישנם פתרונות איכותיים לטיפול בבעיה שהיעיל שבהם הינו השתלת שיער.

אם עסקנו עד עכשיו בתחושות של "לפני" הרי שמחקרים מדעיים ומעמיקים שנערכו בתחום מציגים את המצב "אחרי" הטיפול. מטופלים שעברו בהצלחה השתלת שיער מעידים על שינוי משמעותי ותפנית שהתחוללו בחייהם. תוצאות הטיפול האיכותיות והמצוינות מחזקות את ההערכה, הביטחון והדימוי העצמיים ומשפרים את איכות החיים ומדד האושר.

כיום, שיטות השתלת השיער החדשניות מספקות מראה שעיר מלא, בריא וטבעי לחלוטין וכל זאת ללא כאבים או צלקות. אחוזי ההצלחה של הטיפולים הינם גבוהים ביותר בהשוואה לתחומים רפואיים אחרים ונתונים מראים על מידת שביעות רצון גבוהה מתוצאות הטיפול.

שיפור במדד האושר וחיזוק היכולת להתמודד עם אתגרים

מחקרים שבוצעו לגבי מטופלים שעברו השתלת שיער מעידים על שינויים אישיותיים של ממש המתבטאים ביכולת משופרת להתמודדות עם אתגרים ולהצלחה בחיים.

אמנם, השתלת שיער נכללת בתחום אסתטי, אך בהחלט חשוב להבין את ההשלכות העמוקות הנובעות משביעות רצון ממראה החיצוני לגבי מדדי אושר, מצב רוח והצלחה בחיים. טיפולי השתלת שיער עשויים לחולל תמורה אמתית בתחושה של המטופל כלפי עצמו ומכאן שגם מבחינת הרושם והמסרים שהוא מעביר ומשדר לסביבה.

מומחה בעל שם עולמי בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית

טיפולי השתלות שיער נכללים בתחום הטיפולים הכירורגיים אסתטיים וחשוב שהם יבוצעו בידיים מקצועיות ומיומנות וזאת על מנת להבטיח תוצאות איכותיות ללא סיכונים מיותרים.

כאשר אנו עוסקים בתחום השתלות שיער בישראל, חשוב לציין את אחד המומחים המובילים בתחום בארץ ובעולם שהוא ד"ר שלום שאלתיאל.

ד"ר שלום שאלתיאל מהווה מקור לגאווה ישראלית בעולם ונחשב לפורץ דרך בתחום השתלות שיער בטיפול בשיטה החדשנית FUE+DHI.

מטפל בלקוחות מכל רחבי העולם ואלה מעידים על מקצועיות ומומחיות, תוצאות מעולות ויחס אישי וחם.

ד"ר שלום שאלתיאל רואה בעבודתו שליחות וזכות נוכח האפשרות לחולל שינוי לטובה בקרב מטופליו מבחינת המראה החיצוני, הביטחון והדימוי העצמי.